“Absolut grundlæggende formÃ¥l er at tjene penge ud af tilfredsstille kunder” – Sir John Egan
Hej venner,
CRM Magazine for nylig bedt deres abonnenter “Hvad er den nummer ét bekymring, der holder dig om natten?”.
Jeg fandt det interessant, at ingen af svarene lignede noget lignende: “mit barn er ikke ud af skole”, eller “min ægtefælle arbejder for meget”, eller “Jeg kan ikke gøre pant betaling”. Underligt nok, var alle svarene CRM relateret. GÃ¥ figur.
Ikke desto mindre, resultaterne blev som følger:
—————————————————————–
Oprettelse og vedligeholdelse af kundetilfredshed: 27%
Giver et afkast på investeringer: 27%
Fastholde brugeren buy-in og entusiasme 16 pct.
Cementering kundeloyalitet 15%
At finde den rigtige CRM værktøj 6%
At holde op med CRM Innovation 4%
Respondants, der sover trygt 5%
——————————————————————
I dag, vil jeg gerne fokusere pÃ¥ antallet en grund til at folk ikke sover om natten, “At skabe og opretholde kundetilfredshed”. Vi vil tale om de andre nummer et, ROI, i et par uger. Men først, jeg vil gerne tage et skridt tilbage og observere nogle resultater fra en anden undersøgelse.
I en undersøgelse foretaget af CRMGuru.com, blev det opdaget, at have et kunde-centrerede strategi var den vigtigste drivkraft for succes af alle CRM-implementering. Et par uger siden, illustreret vi, kundeloyalitet havde betydelige virkninger på både top og bund linjer.
Så hvordan gør hvert af disse stykker af puslespillet passer sammen? Hvad er forholdet mellem kundetilfredshed, kundeloyalitet, og gennemføre en kunde centreret strategi?
Kundetilfredshed og kundeloyalitet er to gyldne nøgler til at give din virksomhed konkurrencefordel. Opbygge og implementere en kundeorienteret forretningsstrategi er lavet med den hensigt at øge både din kundetilfredshed og kundeloyalitet.
****************************************************************************************************
Hvis du ikke er endnu solgte at kundeloyalitet er vigtigt for din virksomhed, skal du klikke nedenfor
****************************************************************************************************
Det første skridt i gennemførelsen af en kunde-centreret forretningsstrategi, (eller ethvert andet initiativ) er at tage et øjebliksbillede af, hvor du i øjeblikket er. Dette gør det muligt at måle dine fremskridt langs vejen. De to vigtigste benchmarks, der kan hjælpe med at måle succes af dit initiativ er:
1. HVAD ER DIN KUNDE TILFREDSHED NIVEAUER?
Hvor mange af dine kunder er tilfredse med de produkter og tjenester, du leverer til dem?
2. HVAD ER DIN KUNDE NEDSLIDNING SATS?
Med andre ord, hvor mange af dine kunder er defecting og vælge din konkurrents produkter og tjenester.
Det andet skridt er at se på 5 nøgleområder i din kunde centreret strategi. Jeg har nævnt et par ting at overveje i hvert område:
1. overordnet forretningsstrategi
Hvad er din kundes behov? Tilbringe mere tid på at forstå denne, i stedet for forsøger at få kunden til at interagere som du ønsker dem til at
Fokus produktudviklingen omkring kundefeedback
2. organisatoriske spørgsmål
Ledelsen forpligtet til førende virksomhed gennem organisatoriske ændringer
Salg, kundeservice og Teknisk Support gives incitamenter til at arbejde sammen om at levere enestående kundeservice
Flytte størstedelen af CRM teknologi udvælgelse myndighed fra det til “business” beslutningstagere
3. arbejdsprocesserne
Opbygge og redigere arbejdsprocesserne omkring servicering kunden bedre
Arbejder hårdt på at øge effektiviteten, strømline processer
Søge at være Low-Cost producent i din branche
***********************************************************************************************
Vi fokuserede på dette i vores seneste nyhedsbrev. Hvis du gik glip af det, skal du klikke nedenfor
***********************************************************************************************
4. teknologi
Konsolidere alle kunderelaterede data i et repository
Integrere centrale front-office, back office, og web-office-systemer til at interagere med hinanden
Vælg førende teknologi med habil leverandører til at hjælpe i processen
************************************************************************************************
At lære mere om os, og hvordan vi kan hjælpe dig med at implementere en kundeorienteret strategi,
aktiveret af verdens førende Mid-Market CRM software, besøg os på
************************************************************************************************
5. uddannelse og støtte
Give dine medarbejdere med fremragende uddannelse
Budget tid og ressourcer til at sikre de er fortrolige med det nye system
Justere kompensation incitamenter til at fremme anvendelsen af nye systemer, og overgang salg fokus fra nye kundeerhvervelse til opbevaring
“Kunde centreret fokuserer din business beslutningsprocesser pÃ¥ den indvirkning, som disse beslutninger vil fÃ¥ pÃ¥ dine kunder. Det virkelige trick er at gøre de “rigtige” beslutninger, der resulterer i en positiv indvirkning. For at gøre, at organisationen skal forstÃ¥ hvem deres kunder er, hvor de skal hen og hvordan kan kundens behov opfyldes. At type forstÃ¥else kræver oplysninger, og oplysninger kommer fra data.”siger Kevin Murtha af Greenbrier & Russel’s, i en artikel i September, 2002-udgave af DM revision.
Det er afgørende for din virksomhed at have systemer i sted at være i stand til at fange, analysere og dele oplysninger om dine kunder så at du kan være mere lydhøre over for deres behov, giver dem med hastigheds service, og holde dem som kunder for liv.
*****************************************************************************************************
Initium teknologi vil hjælpe din organisation bliver mere kunde centreret. Ved at etablere den rigtige strategi, ledsaget af en kortfattet vision og omfattende virksomhedsplanlægning, kan vi gennemføre de bedste teknologiske løsninger på markedet i dag at øge værdien af din organisation, og hjælpe dig med at opnå konkurrencefordel i Dagens udfordrende markedsplads.
*****************************************************************************************************
Besøg os på, eller ring til os toldfri på 1.800.250.5732 at lære mere.
Ønske jer overvældende succes i 2003,
Brian Vellmure
Initium teknologi
bvellmure@initiumtech.com
Copyright 2003 Initium, LLC. Alle rettigheder forbeholdes
FLERE ENTERPRISE STRATEGIER
For arkiverede kopier af Initium Enterprise strategier, kan du besøge
Kender du nogen andre, der kunne være interesseret i at opnå konkurrencefordele gennem en mere kunde centreret tilgang til deres virksomhed?
For at abonnere på dette nyhedsbrev, eller tilmelde dig en ven, skal du klikke på linket nedenfor:
Er du interesseret i at lære om et emne, som vi ikke har dækket endnu? Så lad os det vide på newsletter@initiumtech.com!
Hvis du ønsker at reproducere nogen af Initium Enterprise strategi nyhedsbreve, skal du medtage kilden til dit citat og følgende e-mail-adresse: bvellmure@initiumtech.com
Skriv til newsletter@initiumtech.com og informere os om eventuelle reproduktioner.
Vedlæg kopi formateringen, hvor og Hvornår.